Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności.

Gmina Olszyna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: olszyna.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 01.12.2021 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji strony: 20.01.2025 r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia 15.12.2021 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Koordynator do spraw dostępności, e-mail: iod@olszyna.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 757212050. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacja zwrotna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Postępowanie odwoławcze

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynku

Urząd Miejskie w Olszynie zlokalizowany jest w budynku przy ul. Wolności 20, 59-830 Olszyna. Wejście główne do budynku jest w pełni dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami (brak barier architektonicznych). Wejście prowadzi do holu z klatką schodową i szybem windy.

Osobom niepełnosprawnym mającym problemy z samodzielnym poruszaniem się, zostanie udzielona pomoc pracownika Urzędu. W tym celu prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny z Urzędem pod numerem telefonu (+48) 75 7212050.

Na parterze w holu budynku Urzędu zainstalowano domofon, po użyciu którego pracownik Urzędu zobowiązany jest zejść i obsłużyć niepełnosprawnego petenta.

Dostosowanie korytarzy

Budynek Urzędu Miejskiego w Olszynie jest obiektem trzykondygnacyjnym. Korytarze są dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie schodów

Na każdą kondygnacje prowadzi klatka schodowa wyposażona w poręcze. 

Dostosowanie windy

Budynek posiada windę przystosowaną do obsługi wózków inwalidzkich. W windzie brak komunikatów głosowych.

Dostępność pochylni

Przystosowanie architektoniczne budynku dla osób niepełnosprawnych wyklucza potrzebę stosowania pochylni.

Dostępność platform

Budynek posiada platformę do obsługi wózków inwalidzkich. Platforma znajduje się na korytarzu pierwszego piętra i służy do przemieszczenia się na półpiętro celem pokonania ośmiu stopni schodów do działu Finansowego.

Dostępność informacji głosowych

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek posiada pętlę indukcyjną w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Olszynie.

Dostosowanie parkingów

Przy budynku Urzędu są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność tłumacza języka migowego

W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie brajla dla osób niewidomych i słabowidzących. Istnieje możliwość skorzystania z usług tłumacza migowego (zdalny dostęp do usługi tłumacza przez stronę internetową https://ugolszyna.ecog.pl/ z wykorzystaniem w czasie rzeczywistym kamery internetowej lub innego sprzętu)