Rządowa tarcza antyinflacyjna - dodatek osłonowy gmina Olszyna

Od stycznia 2022 r. będzie można składać do Urzędu Miejskiego w Olszynie wnioski o nowe świadczenie – dodatek osłonowy. Część gospodarstw domowych najmocniej dotknięta podwyżkami cen prądu i gazu będzie mogła liczyć na pieniądze od państwa.

1 Dodatek osłonowy przysługuje za okres od dnia 1 stycznia 2022 r. do dnia 31 grudnia 2022 r. Dodatek będzie wypłacany w dwóch równych ratach, w terminie do 31 marca 2022 r. oraz do 2 grudnia 2022 r.

2 Dodatek przysługuje gospodarstwom domowym, których przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają

  • 2100,00 zł w gospodarstwie jednoosobowym,
  • 1500,00 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.

3 W przypadku dodatku osłonowego obowiązywać będzie tzw. zasada złotówka za złotówkę. Oznacza to, że dodatek ten będzie przyznawany nawet po przekroczeniu kryterium dochodowego, a kwota dodatku będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych dodatków osłonowych będzie wynosić 20 zł.

4 Wysokość dodatku.

  • 400 zł rocznie dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
  • 600 zł rocznie dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
  • 850 zł rocznie dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
  • 1150 zł rocznie dla gospodarstw domowych 6 osobowych.

wysokosc_doplat_w__ramach_dodatku_oslonowego

Ważne!

W przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, świadczenie jest podwyższone i dopłata wynosi

  • 500 zł rocznie dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
  • 750 zł rocznie dla gospodarstw domowych,
  • 1062,50 zł rocznie dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
  • 1437,50 zł rocznie dla gospodarstw domowych 6 osobowych.

5 Wnioski o przyznanie dodatku osłonowego można składać - osobiście lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Wniosek złożony elektronicznie musi być opatrzony podpisem elektronicznym bądź uwierzytelniony profilem zaufanym.

Druki wniosku o wypłatę dodatku osłonowego w formie papierowej są do pobrania w Urzędzie Miejskim w Olszynie lub złożyć elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP od stycznia 2022 r. do 31 października 2022 r.

ZŁÓŻ WNIOSEK ELEKTRONICZNY

Zachęcamy wszystkie osoby do wykorzystania elektronicznej formy złożenia wniosków o dodatek osłonowy. Zostań w domu, załatw sprawę bez wychodzenia z domu.

Krok 1 Wypełnij dokładnie wniosek(pdf,647KB) wraz załącznikami i podpisz.

Krok 2  Zeskanuj kompletnie wypełniony wniosek.

Krok 3 Zaloguj się do portalu ePuap, następnie wybierz z katalogu spraw na Epuap Pismo ogólne do podmiotu publicznego (serwis zewnętrzny).

Krok 4 Podpisz wniosek bezpłatnym profilem zaufanym lub podpisem zaufanym/ kwalifikowanym.

Krok 4a Jeśli nie masz profilu zaufanego, sprawdź czy możesz złożyć profil za pośrednictwem Twojego konta on-line bez wychodzenia z domu(serwis zewnętrzny)

Krok 5 W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcie otrzymasz odpowiedź na wskazany we wniosku adres email.

Krok 6 Jeśli rozstrzygnięcie w sprawie dodatku osłonowego zakończy się, decyzję administracyjną otrzymasz za pośrednictwem portalu ePuap na Twoją skrzynkę na portalu GOV.pl.

Jeśli osoba złoży wniosek o wypłatę dodatku osłonowego później niż na 2 miesiące przed upływem terminów, o których mowa w pkt 1, dodatek osłonowy będzie wypłacany jednorazowo. Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego złożone po dniu 31 października 2022 r. pozostaną bez rozpoznania.

Więcej informacji na temat dodatku osłonowego można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Olszynie, tel. 75 72 12 0550 wew. 44

 

Facebook.com X.com

Galeria

Do pobrania